הופעות חיות באירועים
כאשר חותמים על הסכם או חוזה לעריכת אירוע עם אולם שמחות, רב הנסתר על הגלוי. צריך לשים לב היטב לנקודות מסוימות שיחסכו לנו רבות ברגע האמת.
מערכת הגברה בקבלת הפנים
כשאנו שוכרים את שירותיו של התקליטן, אנו בטוחים שזה גם כולל את מערכת ההגברה שהוא אמור להביא אתו, אך יש לשים לב לעובדה שמערכת הגברה זו תהיה ממוקמת באולם לכן אם יש צורך להגביר גם הופעה או מוזיקת רקע ברחבת קבלת הפנים-יש צורך להביא לרחבה זו מערכת הגברה נוספת שלרוב אינה כלולה בהסכם עם התקליטן. דבר זה עלול לקלקל לפעמים את כל התכנון שתכננו למוזיקת רקע או להופעה בקבלת הפנים. חשוב לברר ולשאול מי אמור למקם מערכת הגברה ברחבת קבלת הפנים. אם זהו התקליטן או מנהל האירועים של האולם או הנגנים (אם יש) בקבלת הפנים. על כל פנים יש לוודא ולסגור את הפינה הזו.
על מה להקפיד ברפרטואר הקטעים בהופעה בקבלת הפנים
קבלת הפנים אורכת כשעה וחצי בה האורחים מגיעים אל האולם ב"טפטוף". בשונה מהופעה בה כל הקהל צופה בכל ההופעה מתחילתה ועד סופה-בהופעה בקבלת הפנים האורחים מגיעים אחד אחד לכן הרפרטואר חייב להיות מפוזר על פני כל משך קבלת הפנים על מנת שכל האורחים יזכו ליהנות מההופעה.
כמה חזקה או חלשה צריכה להיות עצמת המוזיקה
האורחים שמגיעים לאירוע-לא מצפים לראות הופעה ואף סביר להניח שאף אחד לא ידע שהוא יראה הופעה. מה שכן יודע האורח הוא שהוא מגיע לחתונה והוא מגיע לקבלת הפנים אשר בה הוא רוצה ומצפה לדבר עם אנשים מוכרים, לברך את בעלי השמחה וגם לאכול משהו לכן עצמת המוזיקה חייבת להיות מאוד מדויקת. מצד אחד לאפשר לאורח לדבר, לברך ולאכול ומצד שני להעניק לו פן מיוחד ויפה ואסטתי שהוא לא ציפה לו.
האם המוזיקה בקבלת הפנים צריכה להיות אטית או אנרגטית
כאשר מגיעים ראשוני האורחים יש אווירה מאוד אינטימית ושקטה בקבלת הפנים אך עם הגיעם של רוב או כל האורחים יש אווירה שמחה ואנרגטית. ההופעה בקבלת הפנים חייבת להשתלב יחד עם האירוע ולהיות שקטה ואטית בתחילתה ומהירה ושמחה במהלכה ובסופה.
מה אורכם של קטעי הנגינה
הופעה בקבלת הפנים אינה דומה להופעה שאנו רגילים ומכירים, בה אורך הקטעים הוא בערך שלוש עד ארבע דקות כל קטע אשר בסופם יש מחיות כפיים. בהופעה בקבלת הפנים - אין מחיות כפיים בסוף כל קטע אלא שמדובר בקטעים יחסית ארוכים אשר אין ביניהם התחלה, אמצע וסוף לכן אורך הקטעים של המוזיקה בקבלת הפנים יהיה ארוך יחסית ויגיע לעשר עד חמש עשרה דקות כל קטע.
הגברת נגנים
ברוב המקרים בעלי האולמות יציעו עסקאות בסגנון של: "הכול כלול" שנועד לסגור פינות שבעלי השמחה עלולים לא להכיר לכן עסקה מסוג כזה היא טובה וכדאי "ללכת על זה". הנה טיפ חשוב לכלול בעסקה כזו אשר יחסוך לנו הפתעות לא נעימות. הגברת נגנים שונה מהגברה רגילה של מוזיקה לריקודים באולם. הנגנים צריכים ציוד נוסף על זה שנהוג לספק והוא חיוני כמו מוניטורים (אלה רמקולים אשר מופנים לנגנים ותפקידם הוא שנגנים ישמעו את עצמם). לעתים קרובות עסקאות של "הכול כלול" לא כוללות הגברת נגנים וחשוב לוודא נקודה זו אם מזמינים להקה לחתונה.
היכן למקם את הנגנים בקבלת הפנים
מיקומם הנכון של הנגנים ברחבת קבלת הפנים יכול להוות הבדל גדול מאוד בין הצלחת ההופעה ואי הצלחתה, לכן כדאי להשקיע דקת תכנון ומחשבה כיוון שזה כל מה שזה דורש. הנגנים בקבלת הפנים מנגנים עם ציוד שכולל כבלים עליהם עלולים בטעות לדרוך וליפול, במיוחד כשמדובר באוכלוסיה מבוגרת, או ילדים קטנים שרצים לכן מקמו את הנגנים במקום אשר קהל לא עובר דרכו, לא עם כניסתם לאולם וגם לא ליד דוכני האוכל ודאגו להגיד למנהל האירוע לשים גפה על הכבלים.
שימו לב שמדובר בנקודות חשובות מאוד אשר אינן דורשות הערכות מיוחדת אלא ידע בלבד.
כאשר חותמים על הסכם או חוזה לעריכת אירוע עם אולם שמחות, רב הנסתר על הגלוי. צריך לשים לב היטב לנקודות מסוימות שיחסכו לנו רבות ברגע האמת.
מערכת הגברה בקבלת הפנים
כשאנו שוכרים את שירותיו של התקליטן, אנו בטוחים שזה גם כולל את מערכת ההגברה שהוא אמור להביא אתו, אך יש לשים לב לעובדה שמערכת הגברה זו תהיה ממוקמת באולם לכן אם יש צורך להגביר גם הופעה או מוזיקת רקע ברחבת קבלת הפנים-יש צורך להביא לרחבה זו מערכת הגברה נוספת שלרוב אינה כלולה בהסכם עם התקליטן. דבר זה עלול לקלקל לפעמים את כל התכנון שתכננו למוזיקת רקע או להופעה בקבלת הפנים. חשוב לברר ולשאול מי אמור למקם מערכת הגברה ברחבת קבלת הפנים. אם זהו התקליטן או מנהל האירועים של האולם או הנגנים (אם יש) בקבלת הפנים. על כל פנים יש לוודא ולסגור את הפינה הזו.
על מה להקפיד ברפרטואר הקטעים בהופעה בקבלת הפנים
קבלת הפנים אורכת כשעה וחצי בה האורחים מגיעים אל האולם ב"טפטוף". בשונה מהופעה בה כל הקהל צופה בכל ההופעה מתחילתה ועד סופה-בהופעה בקבלת הפנים האורחים מגיעים אחד אחד לכן הרפרטואר חייב להיות מפוזר על פני כל משך קבלת הפנים על מנת שכל האורחים יזכו ליהנות מההופעה.
כמה חזקה או חלשה צריכה להיות עצמת המוזיקה
האורחים שמגיעים לאירוע-לא מצפים לראות הופעה ואף סביר להניח שאף אחד לא ידע שהוא יראה הופעה. מה שכן יודע האורח הוא שהוא מגיע לחתונה והוא מגיע לקבלת הפנים אשר בה הוא רוצה ומצפה לדבר עם אנשים מוכרים, לברך את בעלי השמחה וגם לאכול משהו לכן עצמת המוזיקה חייבת להיות מאוד מדויקת. מצד אחד לאפשר לאורח לדבר, לברך ולאכול ומצד שני להעניק לו פן מיוחד ויפה ואסטתי שהוא לא ציפה לו.
האם המוזיקה בקבלת הפנים צריכה להיות אטית או אנרגטית
כאשר מגיעים ראשוני האורחים יש אווירה מאוד אינטימית ושקטה בקבלת הפנים אך עם הגיעם של רוב או כל האורחים יש אווירה שמחה ואנרגטית. ההופעה בקבלת הפנים חייבת להשתלב יחד עם האירוע ולהיות שקטה ואטית בתחילתה ומהירה ושמחה במהלכה ובסופה.
מה אורכם של קטעי הנגינה
הופעה בקבלת הפנים אינה דומה להופעה שאנו רגילים ומכירים, בה אורך הקטעים הוא בערך שלוש עד ארבע דקות כל קטע אשר בסופם יש מחיות כפיים. בהופעה בקבלת הפנים - אין מחיות כפיים בסוף כל קטע אלא שמדובר בקטעים יחסית ארוכים אשר אין ביניהם התחלה, אמצע וסוף לכן אורך הקטעים של המוזיקה בקבלת הפנים יהיה ארוך יחסית ויגיע לעשר עד חמש עשרה דקות כל קטע.
הגברת נגנים
ברוב המקרים בעלי האולמות יציעו עסקאות בסגנון של: "הכול כלול" שנועד לסגור פינות שבעלי השמחה עלולים לא להכיר לכן עסקה מסוג כזה היא טובה וכדאי "ללכת על זה". הנה טיפ חשוב לכלול בעסקה כזו אשר יחסוך לנו הפתעות לא נעימות. הגברת נגנים שונה מהגברה רגילה של מוזיקה לריקודים באולם. הנגנים צריכים ציוד נוסף על זה שנהוג לספק והוא חיוני כמו מוניטורים (אלה רמקולים אשר מופנים לנגנים ותפקידם הוא שנגנים ישמעו את עצמם). לעתים קרובות עסקאות של "הכול כלול" לא כוללות הגברת נגנים וחשוב לוודא נקודה זו אם מזמינים להקה לחתונה.
היכן למקם את הנגנים בקבלת הפנים
מיקומם הנכון של הנגנים ברחבת קבלת הפנים יכול להוות הבדל גדול מאוד בין הצלחת ההופעה ואי הצלחתה, לכן כדאי להשקיע דקת תכנון ומחשבה כיוון שזה כל מה שזה דורש. הנגנים בקבלת הפנים מנגנים עם ציוד שכולל כבלים עליהם עלולים בטעות לדרוך וליפול, במיוחד כשמדובר באוכלוסיה מבוגרת, או ילדים קטנים שרצים לכן מקמו את הנגנים במקום אשר קהל לא עובר דרכו, לא עם כניסתם לאולם וגם לא ליד דוכני האוכל ודאגו להגיד למנהל האירוע לשים גפה על הכבלים.
שימו לב שמדובר בנקודות חשובות מאוד אשר אינן דורשות הערכות מיוחדת אלא ידע בלבד.
הבל ורכולס
http://www.spanishguitar.co.il
spanishguitar.co.il@gmail.com
2434137 - 052
9557752 - 09
מורה בכיר מטעם משרד החינוך לגיטרה ומוסיקה, מלמד 21 שנה.
רקע אקדמאי:
בוגר בית הספר למוסיקה Eladio Blanco:בבואנוס אירס.
בוגר בית-ספר רימון לג'אז ומוסיקה קונטמפוראנית.
בוגר הסמינר לחינוך ע"ש לוינסקי.
רקע מקצועי:
השתלם 3 שנים בספרד כנגן פלמנקו שם הופיע עם להקת הפלמנקו של
Alonso Pavon והזמר הצועני Jesus Montoya.
הופיע לצד הרקדן Jose Galvan והזמרJuan Reina .
ניגן פלמנקו באקדמיות לריקוד של:
1. Manolo Leon
2. Emilio Fernandez
3. Jose Galvan
הופעות בטלוויזיה:
הבל הופיע בתוכניות טלוויזיה של: שמעון פרנס,דן שילון,מני פאר,רבקה מיכאלי,מיכל זוארץ,בפסטיבל הגיטרה הבינלאומי ורבות אחרות.
http://www.spanishguitar.co.il
spanishguitar.co.il@gmail.com
2434137 - 052
9557752 - 09
מורה בכיר מטעם משרד החינוך לגיטרה ומוסיקה, מלמד 21 שנה.
רקע אקדמאי:
בוגר בית הספר למוסיקה Eladio Blanco:בבואנוס אירס.
בוגר בית-ספר רימון לג'אז ומוסיקה קונטמפוראנית.
בוגר הסמינר לחינוך ע"ש לוינסקי.
רקע מקצועי:
השתלם 3 שנים בספרד כנגן פלמנקו שם הופיע עם להקת הפלמנקו של
Alonso Pavon והזמר הצועני Jesus Montoya.
הופיע לצד הרקדן Jose Galvan והזמרJuan Reina .
ניגן פלמנקו באקדמיות לריקוד של:
1. Manolo Leon
2. Emilio Fernandez
3. Jose Galvan
הופעות בטלוויזיה:
הבל הופיע בתוכניות טלוויזיה של: שמעון פרנס,דן שילון,מני פאר,רבקה מיכאלי,מיכל זוארץ,בפסטיבל הגיטרה הבינלאומי ורבות אחרות.